03 November 2009

Emak aku mmg rock.

kecik2 dulu aku sangat la nakal. walaupun sorang jer pompuan dala adik beradik aku, perangai tetap mcam jantan. kalo stok kene libas dengan hanger baju yg dah ikat jadik double, no hal la...skali kene libas, hanger plak yg patah. tu yang mak aku fed up tu nak tibai aku pkai hanger baju. habis patah kat blakang badan aku jer...x sempat nak temurun dkt badaN adik aku. walaupun blakang badan sakit berbirat cam cilaka, aku tetap x nangis kalo mak aku yg tibai. dah lame2 baru berair air mata...kuat la konon nyer. hehehe...

satu petang sebelum pegi skolah agama, time tu darjah 4 atau 5 x silap aku. sessi petang. walaupun nak pegi skolah agama time, tapi kesopanan aku agak kureng. time rehat waktu tue, aku beratur nak beli keropok lekor. tapi kalo line panjang mcam dah divider jalan dari tanjung ipoh ke seri menanti, apa kesss.....silap2 smpai turn aku keropok lekor pon dah habis. kejam tue. aku potong line budak kelas aku nk beli keropok lekor. die tolak aku. aku tolak die balik. cume beza nya...die lemah lembut punyer budak, aku time tu plak x de adab punyer orang. aku tolak budak tu lawa jer die landing terduduk kat lantai kantin yg haram kotor x leh blah. yelah...time skolah rendah mane blaja lagi nak lemah lembut ala2 perempuan melayu terakhir. mampus aku buat x tau ape jadik ngn budak tue. masuk kelas pon dengan muka x bersalah.

pkul 6.30 smpai umah dari skolah agama. mak aku dah tggu dpn pagar. senyum lebarrr siot... x penah2 aku tgok mak aku tggu kat pagar. time2 mcam ni kt dapur masak mkn malam. tak dan jejak kaki dalam melepasi pagar umah....


zaaaappppppppppp!!!!!!!!!!!!


auishhh.....serius aku mggelupur menngis kuat2 kat situ gak. giler babi punyer lain pedih blakang aku kene sesah. aku tgok kat tangn mak aku die bukan pegang hanger baju, tapi bende cam kayu halus and panjang jer. ade tage harga n cop kedai KINTA. harga rm0.40.



'' ha...ko rase la rotan baru mak ni. bagi kau sedar skit. yg kau pegi tolak anak org smpai jatuh terduduk pehal?? blablablablablablabla..........''



mak aku dah stat bebel. aku dah nangis kuat smpai jiran seblah kuar tengok ape jadik. malam tue, smbil buat homework bahasa melayu dgn bapak aku,aku tulis kat buku karangan aku pasal kebakaran kedai...ending dia begini...



'' apek kedai KINTA sangat jahat kerana dia menjual rotan pada ibu saya. sebab itu lah kedai dia musnah dibakar api malam tadi. ''



bapak aku gelak giler babeng bile die check karangan aku time tue. shit.

No comments: