22 November 2009

Dulu dan Kini.

hari ni satu hari mengadap laptop melayan internet. tu pon petang stop kejap tgok tv cerita dongeng anak bertanduk. cerita ntah hape2. budak tadika pon tau citer menipu. huhu...

kat facebook plak, mber aku shaolin bgthu yg mber kitorang 1 batch SPM dulu kat skolah teknik ade kat 1 RAMD. memakai pgkat Leftenan. sape tak terkejut....umur kami sebaya, 20 tahun.. sedang kawan beliau bertungkus lumus kat UPNM 3-4 tahun nak dapatkan Kapten, n selebihnya memasuki PALAPES, die dah pakai 2nd Liuetenent. mantap. ade di fb terpampang pic die semasa mess night. rezeki dia sehingga dapat naik secepat itu kan? yer..tu la produk SMT Tuanku Jaafar..hehehe...

tapi, satu hal yg amat aku perasan tntang mber2 sekolah aku. majoriti yg dulu pegang title kaki kawad sekolah, tetap berkawad sehingga kini... masuk askar tetap..UPNM..PALAPES...and anggota SUKARELA bukan pegawai ( wataniah ). sume stok2 pegawai tentera x kira pegawai tetap atau sukerela. aku? masuk jugak wataniah...tapi bukan pegawai. aku bermula sebagai anggota bawahan. tapi, bermula dari bawah pon bagus jugak kan? macam2 ilmu dapat...huhu....

saya, 6191*** pbt siti zaleha bte abdul rahman
siap untuk menerima arahan tuan !


hahahha.....=p

2 comments:

ayayoo said...

owh siap menerima arahan ye...ko wat back support..aku nk tgok bdn ko lentur ke x...

Cik LeYha~~~ said...

hahhaha...
adeh..nest time la puan...
haha..=p