02 November 2009

Darurat tak rasmi.

cerite pasal air lagi. kali ni betul2 menduga kesabaran aku. iman jgn cerita la...dah la senipis kulit bawang. jumaat lpas, aku balik dari tgok pertandingn kemahiran pkul 9.30 mlm. makan siap2 dulu dengan bapak aku sebb makan dgn die, die bayarkan. makan kat kedai mamak, mcam2 aku sumbat dlm mulut. kesudahannya, smpai kat dpan bilik dah memulas. cepat betul makanan2 tersebut bertindak blas dlm perut aku. tapi mmg shit bile pegi toilet x de langsung. pili air pon dah nak tercabut budak2 ni pulas 360 drjah. pegi toilet surau, kene amik air kat kolah plak. aku nengok kolah surau tu pon, memikirkan darurat memulaS plak yg tibe2 melanda...tibai jer. dan2 kat surau aku buat dosa tibai baldi n gayung ntah sape2.

sabtu. bgun pagi2 dah mencarut x tentu pasal kat toilet. kot ye pon nak potong ke ape paip pecah ker...bagi la notis kot ye pon. sebagai persediaan menghadapi darurat. ni tak....air kat surau pon naik kering budak2 ni buat mandi. selalu kalo siang x de air, mlm dah ade...ni kering kontang plak dah toilet aku tgok. pagi tue, family day blok asrama aku kat tasik permaisuri, aku gosok gigi n cuci muka jer. buang masa aku mandi dgn penat2 angkut air, tapi pastu konfom explorace yg aku masuk wakil aras 2 akan membuatkan aku lenjun dengn peluh akibat berlari2 2-3 pusing tasik tu dari checkpoint ke checkpoint. habis explrorace, aku terus balik sebb nak kuar dgn family aku makan free, penat aku berlari dari tasik ke maktb, pastu angkat air lagi 2 baldi sebb aku sakit perut plak. hampeh betulll....aku agak dah habis tenaga aku kat berlari n angkut air jer.

sabtu tu gak, aku pegi tgok final prtandingan kemahiran bahagian automotif. aish...konfom2 nk tgok abg IJED punyer...hehehhe... sekali aku smpai, hambek ko...supporter die 1 bas tentera darat dari Port Dickson. auuuwww......lupe habis aku kat masalah ketiadaan air yg melampau kat hostel. lupe jgak la aku kt abg aku smpai die kol 3-4 kali aku x angkat2. adik aku kata aku lupe daratan punye orang. hahahaa....=p

balik ayah aku antar pkul 3.30. tidow2 jap...pkul 5.30 bgun balik. giler bosan dengn air x de...mber2 kuar dating. makanan pon x de...tv rosak... weekend cam siot. siap2 pegi jusco...lebur je la duit kat situ beli tshirt baru kaler merah, durian...mcd...n buku cross word puzzle. balik2, terus singgah toilet surau. buat tebal muke aku jer masuk surau pakai suar jean. nasib bek x fitt tshirt aku pakai. abg2 yg pakai ketayap pandang jer aku amik air dari kolah. pedulik hape aku...( tapi malu gak sebenarnye....)
uiisssh....weekend ku darurat.~~

:: nanti aku nak kumpul duit banyak2, aku nak beli LOTUS EZORA. hehehehe....ala2 dok amerika gitu. hikhikhik..~~

No comments: