21 August 2010

Nasi ayam - membazir amalan syaitan.


semalam aku beli nasi ayam n nasi lemak....tapi aku berbuka makan nasi lemak seringgit tu je la..kenyang la...aku pon bukn makan bnyk mane pon...nasi ayam tu saje aku beli sebab pernah rase sekali, kuah sup n nasi die sedap. n aku beli untuk buat makan sahur nanti...best kan plan aku??


dan bila malam tadi sebelum tidur aku bertengkar dengn skendel aku di Johor, aku postpone sahur aku pada pukul 5.00 pagi sebab aku x de selera. selalu sebelum tidur aku dah siap2 makan. nnti senang x payah bngun sahur...


kunci jam siap2 pukul 5.00 pagi...letak nasi siap2 atas meja study n salin air masak dlm botol.

.
.
.
.
.
.
.
.
dan
bila aku bgun pagi tadi...x sampai 5 minit, aku dengar azan semyg subuh!


demmit!
sayu tengok nasi ayam tu sepnjng hari tersadai atas printer x berusik langsung.



dan mengelakkan pembaziran yg melampau2, aku check nasi ayam tue masih dlm keadaan seperti sediakala, bau yg masih sedap2...


maka nya....


aku berbuka hari ini dengan nasi ayam yg aku beli pada sebelum waktu berbuka semalam...!!!!




doa aku...jgnlah esok aku marathon pegi jamban semata kerana nasi ayam sebungkus. Sekian untuk hari ini.


No comments: