31 August 2010

merdeka lagi...


sempena hari merdeka hari ni, aku nak buat review 2 rancangan tv sempena merdeka iaitu sambutan hari merdeka kat rtm dan cerita prebet Jamilah kat astro ria.


a. Sambutan Hari Kemerdekaan (siaran rtm)
  1. ada 9 segmen, tapi aku cuma tertarik kat segmen 1,7 n 9. iaitu segmen2 abg2 askar. hahaa
  2. human graphic oleh wakil IPGM/KPM sangat lawa!
  3. idea sape yg suh buat choral speaking n selang seli dgn tarian tu?? sangat bijak! serius...sgt menarik...lain dari yg lain..
  4. time kawad senyap tldm..aku terpikir. m16 tu ringan benar ke smpai bleh buat pusing2 lambung2??? aku bawak time fasa mara pon kejap2 nak cmpak ke longkang.
  5. time abg2 para buat persembhn tarian mereka,ramai rupenya peminat....menjerit2 ko 1 stadium....havoc!
  6. mcm biasa...part plg aku suke..kawad je....hak3...

b. drama Prebet Jamilah (siaran astro ria)
  1. lakonan gedik scha n elliza sgt berjaya. giler hape msuk kem pakai legging.
  2. srjan namisah n kpt aziz giler pakai spek hitam dlm kem. mcm bangang..........................
  3. kursus yg diorg ikot..kursus komando wanita pertama ke hape x silap aku..tapi name pasukan elit la.. alahai.....kot ado.........lawak pon ade ha...
  4. kor utama yg terlibat, rejiman askar wataniah. tapi tag kat poket tulis AW. should be WATANIAH.
  5. oh yer...denda plg rare aku dengr dlm drama tu, mengorat kpt bujang je terus kene skot jump 50 kali. cilakak. kalo aku mau kene beratus2 kali. hahahaha
  6. err...mcm haram bila pegawai latih bantai luah perasaan plak kat penuntut kursus.
  7. lthn menembak org aim kat tengah2 papan..ntah mcm mane sekali tmbak papan sasaran yg kayu tu terus jatuh..,pakai peluru gajah ke hapeee???
  8. kawad n hormat sesama anggota lagi la hancussssssssssssss.........


ok....habis cerita sempena merdeka. nak smbung makan cempedak goreng plak.


7 comments:

kudabesi said...

Airborne memang cool! haha

Cool habis, nak tengok benet pun dorg tak bagi

Tanpa BPG, tak berseri la merdeka kui2

Kensi Ell Byle said...

hahaha...kene pndi carik mber2 yg cool la..balik2 touching terus ke? ahhaha

kudabesi said...

tak pe, still minat airborne nih

org gila je berani terjun dari kapal terbang dgn kebarangkalian 2% payung tak kembang+ angin+ sangkut kat pokok

dorg cool, aku lepak backstage ngan dorg masa rehearsal

tp ULK lg cool, sebab beberapa askar dia ramai yg ramah

Kensi Ell Byle said...

hahaha...bertuah tu..ade amik gmbr? upload la bro..hahaha

Anak Merdeka said...

best2....

Rona Realiti said...

sengal je...

Seri said...

drama tu macam memperlekehkan askar je -Seri anak askar pencen-