04 May 2010

3 Mei. - perjalanan hidup untuk 21 tahun...

3 mei 1989 : hospital daerah kuala pilah, n9

x silap aku...time ni bulan puasa. hujung2 ramadhan. mak aku kate lagi 2 hari nak raya.
yeaah....time nin jugak la aku pon sibuk nak keluar dari perut mak aku nak melihat dunia. anak pertama. and yang tak dijangka juga...anak perempuan tunggal dan 'warih' anak negeri sembilan. sehingga kini pon...kalau org tnya aku lagi prefer kat mane, aku akan kata kat n9...bukan klang...wlpon dibesarkan di klang..

kecik2 dulu, aku nakal ya amat....jgn ckp la mcm mane aku penah hantukkan kepala adikku kat tembok batu kat Port Dikcson time hari keluarga PDRM. seriau tak seriau mak aku..aku rilek je derk.. smpai skng kat blakang kepala adik aku tu ade parut kekal. die punya bengang jgn cerita la..

time kat kelas agama, darjah 1-3 aku kot mangsa buli. okeh...terima kasih la yg buli2 tu. stat drjah 4 smpai 5...haaa.........ni die kaki pedajal org plak. darjah 6 jadik budak baik sikit la...sebb nak exam kan. hahahah....

ting 1-5...aku dok hostel 5 tahun berturut2. 3 tahun pertama amik subject arab. tapi perangai mcm hantu jugak. syukur....PMR masih lagi power. 2 tahun terakhir....aku balik seremban, masuk sekolah teknik tuanku. ye....itu la kali pertama aku buat keputusan sendiri2 nak masuk asrama. memg saje aku mtk n9...sebb dekat dengan uwan aku. boleh aku blik kpg selalu....beselah...cucu kesayangan kan....sehingga aku SPM....yg mana waktu itu...uwan aku sedang bertarung nyawa dengan sakit tuanya. 9 ke 11 hari aku hbis spm...she left me forever. bersaksikan mak aku masa dia menhembuskan nafas terakhir.....

okeh...mmg sedikit emo bercerita pasal arwah uwan aku. sebb aku syg die giler nak mati punya...wpon x jage aku...tapi sebb die, aku penah marah doktor yg bertugas kat Hospital Klang tu sebb cas die x pegi monthly medical check up. pale otak dokter tu...aku tiap bulan hntar nenek aku pegi kelinik kesihatan tau.

oh yea...dari dulu aku memng garang. sensitif. baran. cakap kasar x de nak lembut2. tapi bila uwan aku x de...mmg down...




3 mei 2010: cheras, kl.

hari aku dok sibuk berterima kasih kt org sebb wish2 mereka n doa mereka sempena bufday aku. semalamnya, aku dah siap2 kuar dengan parents aku. mtk maaf la mak abah...akak tibai kain ela nak buat baju raya ngn kasut sukan sempena hadiah kali ni. hehehhee....

sekarang...aku dok bertungkus lumus la nak hbihkan degree ha...x tau la ape perasaannye asik belajar je ni. wataniah...masih aktif...minat tu mendalam kat bahagian pertahanan...tapi agak tersasar juga sebb masuk maktab perguruan..alahai...blasah je la...

tapi tadi....tersentap bila keluar dengan hamdan...bila dia kata...dia x ingat pon hari ni hari jadi aku...sentap berbagai2 la....sebb aku cuma berharap nak hepi2 je malm ni. kesudahnye...bertekak. mampuih la....

untuk kawan2 facebook....mber2 blogger...rakan2 kelas...ex classmate...thanx a lot for the wishes...x mampu mcm mane nak ungkapkan terima kasih yang x terhinnga tu...tapi semoga anda2 semua bahagia selalu dan sentiasa berada dalam keadaan yang baik...Aminnn.........=)

3 comments:

azzam said...

hahah...da tua da ko...
pasnie panggil akk pown ok gak nie,ko pggil jer aku adik k...
hehhee..adioos...¬!

cryclown said...

umr smkin pendek..bukn pnjg, tpi kita leh minta...

slmt hri lhir...

mkn ngn mnum mst ckup..berk jgn lupa..

:P

Kensi Ell Byle said...

zam - bnayk cantik ko...hahaha

cryclone - hehehe...timo kasih...