12 April 2010

hampir-hampir melingkup.

malam tadi gua dah stat meroyan buat assigment bagai nak mati. yelah...plan awal nye...lepas tgok bola sabtu lepas, gua buat dah assigment subjek bahasa melayu gua tu. kental x kental gua datang trening kat kem siap bawak laptop?? naik 3 tan lak tu...laptop pon stok zaman hang tuah punya. gua risau terhentak dek 3 tan tu je, memg padam terus. dgn gua2 meraung kang.
ahhh...berbalik citer gua tadi. mmg gua konfident semacam nak buat keje lpas tgok bola. yelah..trening gua kali ni kelas senjata ngn syarahan taktik je. so, x de la penat kan??

mlm tu gua lepak2 kat kantin ngn mber2 n jurulatih gua minum2 smbil2 tgok bola. x sangka plak, bola my team menang tu berlanjutan smpai pkul 11 lebih. mcm haram main 140 minit masih terikat 1-1 ( 90+15+15). tu blom masa kecederaan lagi. tapi sumpah gua terdiam bila penalti n9 x masuk plak 2nd round tu. dgn rsm gua skali ternganga...penat beliau khianat dgn kedah pegi sokong n9. dalam hati masing2 dok sibuk doa mintk2 kedah x score penalti seterusnya. masing2 pon betting team mane yg meng. last2, penalti kedah jugak yg tersasar. gua ingt malm tu penyokong kedah yg kat kantin ade sorg je, sjn black. haa....die hutang gua kfc 1 barrel sebb kedah kalah. hahahaha.... tapi 1 je gua nmpak dlm game ritu, ramai kat padang bukan player bola sepak. tapi player ragbi, sebb sume nak sepak bola style lepas tiang gol yg atas tu. x ke main ragbi nama nye tu...

ni muka runsing kalau n9 kalah.


lepas gua tgok n9 menang, naik bilik cepat2. smbil2 tu gua hntr msg kat abg gua...

'tahniah, n9 monang. hutang jgn lupo!'

marah bonar dio kek den ha...x berbalas lgsung mesej. hik3... naik bilik, mandi2, kemas barg2...baring....n gua terus tertidor smpai pg esok ei.!!!!!!!
pergh...sumpah...gua bukan penat trening. tapi penat jerit2 tgok bola. brape bnyak dah tenaga gua hbis kat situ je?? tu mlm tadi gua mcm org gila hadap lptop. tu blom lptop hang la ape la..

kesudahnye, gua ponteng kelas EDU 2 masa tadi. phimpunan kmfom x pegi punya. mata dah lekat habis x leh nak bukak. dari tertidur kat kelas, bek gua tidow je dlm bilik. xpe, 1st time ni bai gua ponteng utk subjek ni. kire halal la....hik3...

tentang lthn sabtu lepas, kami belajar senjata m-16. mula2 x teruja pon, sebb yg tu basic weapon yg kami dah blaja time2 rekrut dulu. tapi hari tu, gua kene test membuka alat pekerja senjata smbil mata diikat dengn kain. sape yg x penah blaja mmg akan terkial2 sikit la. tapi, alhamdulillah gua dapt bukak dengn baik, tenang, n betul. cuma part memasang kembali je gua x buat lagi. yg tu gigil gak gua kot. payah noks nak memasang ei...kunci ei pon kocik la bonar ha..



ha....mcm ni la rupo ei test senjata smbil tutup mato. dlm bnyak gmbar, 1 pon x do gmbar den amik test. hampeh bebudak ni.


yg ni plak, muko kono bangun pagi nunggu 3 tan dtg amik poei kem.


2 comments:

laki cikgu kimia said...

hamboih hang. tolong tembak ayam utan sekoq, ngidam plak gua ni hah.

Kensi Ell Byle said...

errkk..kat sane x de ayam hutan ke?
hahah