11 January 2011

cubalah utk fahami situasi org lain jugak.....

certain org pndai bagi nasihat je....pndai kondem itu ini, tpi...pernah x die rase ape org tu rase? pernah die alami sendiri ke keadaan org tu?

sebagai cth, dah mber x minat perkara tu, yg ko mcm org gila suruh die involved jugak apesal? ko explain la mcm2, tpi ade ko tnye pndpt die? kot berbawak bincg x pe la jugak. ni main orders je...

yg kess aku plak...sedap2 kau suruh aku kawin je kan??? konon2 x elok bercinta lame2... HELLO......!!! yg ko memandai2 pesal? aku ni ade 2 thun lagi nak hadap study...dgn aku kejar course AW lagik..nak  built up life aku dulu..kene plak aku ni anak sulong. tu ko x tau plak??? mak aku pon dok kate pape hal blaja dulu yg ko beriya2 bgi cdgn pehal??

konon2 ko kesian tgok kawan ko kene tggu aku lama la?? hbis...ko x ckp plak kat die awal2 bercinta dgn aku ade die pikir aku ni kene built-up life aku dulu??? take time. ade ko tnye??? x deeeeeeeee ponnn....

aku hargai part nasihat ko x elok bercinta lame2...tpi part ko siap ckp kt kawan ko sendiri 'kalau x de duit, carik aku' ape halll??? x reti hormt mber tu ke?? die ade ke x de ke duit..pasai die ade family nak tanggung. mak ayah die ade lagik. n aku x de la kuase nk tmbh beban die selagi die betul2 ready. pakkal ko tu lagi tua dari aku..berpgkt lagi, kire bgus la aku slow talk......

marriage is for the whole life...pikir pnjg la weh... kalo pikir pendek, dah lame dah msing2 kawin!

No comments: