04 March 2010

auww...

Seragam hasil jahitan Bangla.


SUASANA sebuah kedai jahit yang dikendalikan oleh warga Bangladesh di pekan Sungai Besi, Kuala Lumpur semalam.


KUALA LUMPUR - Anda tidak perlu menjadi seorang pegawai polis atau tentera untuk menempah pakaian seragam yang segak dipakai oleh anggota kedua-dua pasukan keselamatan itu.

Apa yang anda perlu lakukan hanyalah mengunjungi sederet empat buah kedai jahit yang dikendalikan oleh warga Bangladesh di pekan Sungai Besi di sini yang sedia mengambil tempahan tanpa meminta kad kuasa polis atau kad pengenalan anggota tentera untuk pengesahan.

Wartawan Kosmo! yang membuat tinjauan di situ semalam selepas mendapat aduan pembaca berjaya membuat tempahan baju celoreng pegawai tentera berpangkat Kapten dan baju polis berpangkat Supritendan tanpa banyak soal.

Kedua-dua tempahan itu dibuat menggunakan resit yang berbeza. Setiap pasang baju berharga RM150 dengan deposit sebanyak RM50.

Sewaktu tempahan untuk baju pegawai polis itu dibuat, tukang jahit terbabit hanya meminta nombor badan (nombor anggota) tetapi bagi tempahan baju celoreng, wartawan Kosmo! cuma menunjukkan pakaian yang telah siap diperagakan sebelum lelaki Bangladesh itu mengambil ukuran badannya.

Menurut seorang tukang jahit di situ, mereka sudah biasa menjahit pakaian seragam pasukan keselamatan sejak masih berada di Bangladesh lagi.



1 : kemahiran menjahit mereka lebih tnggi dari aku. sadis kan???

2 : moga2 aku dpt diskaun kalo nak hntar otter baju loreng aku lagi pasni...dah 2 kali kot hnta otter kat sini. heheheh...

2 comments:

MOFASAD said...

HEBAT!!!!

Papa meow said...

Org luar mmg berani, org kita pn x berani wat cmni.

Lpsni nk try belajar menjahit pulak laa