06 March 2010

entri pnjng kot kali ni.....

hari ni dah masuk hari sabtu. petng kang pukul 5, dah berambus balik umah untuk 2 mggu. semggu gua kene buat SBE (school based experience), semnggu lagu cuti sekolah. cuti lagi...gemok la gua mcm ni. dok umah mengabihkan beras cap jasmine super kat umah tu. dah tu ingt balik single mingle?? tu ha...lect mane nak bg kite hidup senang...asik bgi keje je. sape kate jadik cikgu senang?? mmg nek kene lempang...keje menimbun ade la. tu nasib baik cuti semester yg nak masuk semester bru x bgi keje. kalo bgi gak mmg, mmg nak buat aduan la. melanggar hak asasi manusia untuk berehat. buruh pon reti nak rehat...

keje bnyak...rushing sane sini...makn pon smpai terlupa. tapi apesal berat gua x susut jugak ea? yg maintain pon fitness je...tu pon sebb petg2 jogging. sape ntah ckp suh gua pegi kursus wataniah lagi untuk sebulan. giler meroyan ape gua nak pegi time tgah2 sem. mane nak mental kat pdg kawad lagi, mane nak menngis tgok assigment lagi. PUSWATAN ni pon....buat la kursus time cuti sekolah..x de la gua keje melntak je kat umah tu.

karpersky gua pon dah x syg benar kat gua ha...lagi 10 hari mati la tu riwayat hidup anti-virus tu. mane la nak cekau duit ni nak buat beli anti virus. harp duit nufnang...bape sen je la... bonus wataniah gua dah buat masuk ASB n bukak Tabung Haji.

khamis depan....budak2 spm dpt result. korg doa2 la adik bongsu gua tu score lebih sikit dari gua ni. adik gua yg ni la plg rapt....geng2 nak bertumbuk, nak mencarut, ke ape ke...dgn die je la...wapon die lagi besar dari gua, tapi bleh tahan mental die ni. gua dah berkira2 nak cmpak beliau jadik askar..hari2 gua beli paper tgok2 ade kuar x iklan KTD/KTU N KTL. gua nak cmpak die msuk situ...biar die lagi up dari gua...baru la ade yg nak pgang title mat tiarap kesygn...hehehe... UPNM??? x reti gua nak support...sebb x tau mcm mane budk2 ni masuk. gua tau apply by UPU, tapi saingan sengit sgt gua tgok. nak2, ada ura2 gaji tentera bakal naik. bile? itu gua x tau....

adik gua lagi sorg tu, terlantar kat umah...jari kaki kene simen. takziah pon tak, tahniah pon x ....emo mamat tu. muda setahun je dari gua...tu mls nak cmpur hal die...die dah besau...

tapi satu gua terkilan....hati gua x de kat umah klang...tapi ada kat umah uwan gua kat n9 tu. makhluk2 alam yg kering hati sampai snggup bgi org luar dok umah pusaka tu mmg gua x maapkan! giler babi....kalo ade org luar duduk, nnti gua blik kpg nak merempat mane? cibai.

dah..smpai disini je gua merepek, membebel bukan2. nak tdow...nak cas tenaga...esok nak kuar date. arrgghh........gua masih kesyngan dimata bf gua....tu sebb boleh date lgi esok. hehehhehe.... semoga x kantoi ngn bapak gua esok *****.

buat encik hamdan, gua mtk maap gua angin2 semlm...sebb lu dah buat ribut dulu dri gua. angin gua mmg style kencang punya...gua x main angin sepoi2 bahasa ni. buang masa je.





p/s : penerapan nilai hari ini ialah.........BERSABAR ITU SEPARUH DARI IMAN.

4 comments:

Don Daughter's said...

betOl

sabAr separUh darI imaN

Jd

KoOL BabE~

kudabesi said...

nak masuk KTL?

pengajian diploma 3 taun, dulu dgn UTM..skang aku tak tau. kena kredit BM, BI, MATH, SC..nih basic jer. kalau nak pengajian kejuruteraan mesti ada add math, fizik, kimia. a good command of english is a must.

tp dlu ada diploma pengurusan pengangkutan pertahanan (laut), so x payah blajar engineering la

tatacara interview jgn risau, dlm surat pggl interview ada diajar mcm mane


skop keja dari PASKAL, deck officer, Pegawai Peperangan Paras Permukaan, engineer kapal dll

KTU,

cam biasa yg plg tough, kena lulus diploma kejuruteraan aeronautik, comission n lapor kat KTU @ PULATIBANG utk kursus penerbangan asas. dapat sayap, pegi kursus penerbangan lanjutan lak sama ada utk jet, carrier, atau helo..yg nih kat PULATIBANG yg lain.

KTD,

buat dip under OUM..18 bln. ko lg tau byk dari aku kot huhu

UPNM,

good news, x de calon awam taun nih. so..klu dpat mmg terus jd pegawai kadet.

IPGM,

makan, tidor, wat fail, pegi sbe, pegi praktikum, wat esemen. blajo 5 taun stengah. dapat degree, elaun, yuran free haha. meh la join kui2

Kensi Ell Byle said...

UPNM - mber aku kat sane kate still ade civilian...tapi ntah la...kat bajet kureng thun ni..huhu

K kuasa 3 - kalo adik aku dpt salah satu tu sggup gua salute die.

IPGM- ERR...ntahla...biar la die jadik yg lain plak...

kudabesi said...

join navy, see d lady <--keh2, macho tu pakai baju no 1, dari atas smpai bawah putih. x pakai songkok, pakai peaked cap, bwk pedang lagi keh2

peluang ke luar negara mmg terbuka luas..cuma, teguhkan iman..tolak segala godaan kui2

klu minat merchant navy, leh masuk ALAM..gaji besor compare ngan RMN