28 October 2009

Abg askar.

2 hari lepas, buat pertama kalinya untuk semester ini aku pegi berjogging kat tasik permaisuri. 2 jer la taman yg paling dekat dengan tempat blaja aku. pergi pon atas kesedaran diri yang terasa dah seperti pam2 besarnya.....banyak lemak bai kat badan aku skang. tapi still nampak slim...hehehehe...

aku pergi dengan clasmate aku sume otak pon sengal2. tapi diorang dok sibuk main lompat getah n berpoco2. ( alah...yg budak pompuan slalu main time rehat kat skolah agama. hehehe...) aku x join la main sume tue..malu la hai lompat2 ni..i kan pemalu..=p

niat dihati nak pekene 2 lap=2.6 km. kire ok la tu..dulu aku test fizikal wataniah pon 2.4 km jer..tu pon dah semput..ahakss..

lap pertama, aku memulakan larian aku dengan tenangnya. perlahan pon tak, laju sangat pon tak. lap pertama aku set time. tapi aku lari2 pon , mata aku tetap x leh dok diam2. meninjau2 kot2 ad yang hensem...bleh buat jogging sama. dah nak habis lap yang pertama, x de pon yang menarik perhatian mata aku. kecuali masa larian aku...10 minit 33 saat. still ok...pasni niat lap yg kedua lagi ok la... bagi rehat jap kaki...then sambung lap ke-2 plak.

lap kedua. larian aku tetap maintan.... tapi dah nak separuh lap, mata aku terpaku pada sesuatu...exactly seseorang.. hehehehe.. auuww..hensem..smart...rmbut pon kemas jer... x de pacak2 mcam balung ayam. hahaha... niat di hati kot nak.mnggedik kejap..tapi x jadik la. sebb bila aku berlari melepasi beliau, tertera logo yg amat dikenali di tshirt yang beliau pakai. RAMD. rejimen askar melayu diraja. askar lagi....alahai... bf dah askar, sparepart nak la engineer plak ker..doktor ker..hahhaa...

gelak sakan dalam hati. lap ke-2 dah habis. tengok masa. shit! 11 minit, 33 saat. gara-gara kau abg askar, masa lariAN aku dah terlebih seminit. hampeh.

lelaki yg mempunyai badan yg agak mantap, memakai tshirt berkolar, seluar track panjang, rambut kemas dengan gaya potongan no 2, tiada janggut n misai, n memakai kasut sukan kaler putih/cerah. tak lain x bukan, majoriti adalah army. itulah hakikat...sebb civilian jarang untuk berpenampilan begitu. ahaks~~~

:: taste aku...hahaha... biar x sehensam bradd pitt, asal kemas n sedap mata memandang. semak lah lelaki rambut pacak2 n pakai suar londeh2 ni. =p

3 comments:

apik said...

siot je..
tp kan.. kalo polis pulak mcm mana?

ieka_whizz said...

tu rupe2nye niat sbena ko eh??
baru ku taoooo

leyha pemalu???
hahahahahaha~

Cik LeYha~~~ said...

apik- polis? saye x sure la... sebb x penah jumpe lagi abg2 polis buat pt ni. same ada x penah jumpe, atau x dpt dikenalpasti. hehhe...

ieka- jarum niat aku terpesing 15 darjah jer. x lebih dari itu. hehe...