19 September 2009

raya 4 tahun lepas, sekitar kpg gemetir, kuala pilah. n9.


aku dgn sepupu sepapat aku bikin kecoh satu kampung.
kali ni siap masing2 touchiing malam tue.

alkisah, tiap2 malam raya mesti kami sekerabat main mercun.
x rock main yg kecik2. mercun sume besar2 punye stok rampasan polis.
bapak aku kan polis...mesti ada buah tangan sempena raya. hehehehe....
malam tue...mercun roket menjadi pujaan masing2.
dah terbiasa shoot ke atas, kali ni ubah tradisi plak.

sasaran pertama.
hutan belakang umah uwan aku.
nak halau babi sepupu aku kate.
ntah bile binatang haram tu ade menempek.
menipu jer...

sasaran kedua.
jalan besar depan umah uwan.
nsib bek tersangkut kat pagar umah,
kot terlepas ke tengah jalan,
mampus nak menjawab kat polis yg tgah dok gatal2 buat roadblock dpan umah uwan aku tue..

sasaran ketiga.
x tau arah, x de tujuan.
tapi mercun roket tu x tlepas...

senyap sekejap....







pooommmmmmmmmmmmmmmmmmmmm.
bunyik bergema disertai background kambing mengembek.


hambek ko!!!!

kandang kambing orng sebelah kene shoot!!!


habis terkejut kambing2 atok tue ha...
ngembek2....
datang atuk tue ha jumpe uwan aku malam tue gak.
die main2 sound la tue...

at the same time,
bapak aku dah pandang2...
sepupu sepapat aku sume dah stanby tkot kene tibai malm raya.



pagi raya.....
sume mtk ampun special kat uwan aku...
hahahhaaha.....
berlakon supaya x nak kene lempang pagi2 raya.
cam haram je..~~

3 comments:

TerubukMasin said...

pandai berlakon ekk..
yg penting luorg dh minta maaf kn..
Selamat hari raya...
kim slm kt famili..

seLusUr dUniA IndaH said...

ahAa..

renJER MAen mercUN DOwW..

KU BAru JE belI STOk smalAM

HAhA

LALLALA:D

Cik LeYha~~~ said...

TM- selamat hari raya untuk lu juga...

SDI- gua terkenang2 mercun roket rampasan polis yg bapak gua selalu bawak tue. heheheh....