05 September 2009

Bulan puasa zaman kanak-kanak.

1999 (10 tahun lepas.....)

time ni umur aku baru 10 tahun. skolah pon baru habis darjah 4. bulan puasa pon time cuti sekolah. tu yang syok..x penat puasa sebab tidow jer kat umah. huhuu... tahun tue, awal2 dah balik kampung kat kuala pilah untuk sambut raya. 5 hari sebelum raya beb.... skng jgn haraplah nak rase suasana camtu...dan aku adalah salah seorang manusia yg paling suka balik kpung. sebab dapat manje2 dengan uwan aku.. sebab aku sorg je budak pompuan yg ada kalo dah berkumpul dgn sepupu yang lain. kire2 dengan jari ade la dalam 8 org sepupu sepapat aku...tapi aku sorg je pompuan yg ada. warih lak tu...

aku bosan...cam haram je perasaan aku time tu. aku ajak sume sepupu sepapat aku main. tapi bukan main barbie doll la..geli la weh... aku cdang main tembak2 pkai getah sayur... peluru plak, pkai kertas yang lipat kecik2 bagi padat...hehhehhee...aku suke main ni...
then, bagi due pasukan. group aku name rangers merah. group lagi 1 tu name goku. mmg time tu name group cam miskin idea. nasib baik x letak sailormoon...

lpas berbuka, masing2 carik getah. peluru dah siap buat dah petang tue. sepupu aku yg pling tua time tu umur 13 thun da siap2 pesan. jgn pakai bijik getah, nanti berbirat kalo kene muke ke badan ke. tapi ade jugak la makhluk yg x pkai otak ditibainyer bawak bijik getah. nsib bek time tu msing2 x dikira pandai lagi. kalo x dah bleh ckp bodoh laa...

uwan aku stat je pegi tarawih, msing dah msuk bilik yg kosong. pertahanan plak pkai kerusi-kerusi yg kecik2 kat ruang tamu.

game.....start!!!!!

masing2 da stat tembak menembak...ade yg getah terus putus la....peluru x kene la... aku bijak sikit time tu, getah tu aku double bagi mantap ckit. x leh nafi la aku mmg terer bab2 lastik getah ni. nak setengah jam main, bile stop rehat kejap dah ade yg berbirat kat muke. tgok kat tmpat masing2 ade bijik getah...adik aku punyer tangn dah pedih sebb getah asik putus jer. getah cap ayam..bese la...hahahahah..

msing2 dah penat. so, semua decide sto utk malam tu. masing2 kutip balik peluru simpan dalam poket. bleh gune balik utk malam keesokkan nyer ke..jgn ada yg tertinggal, kalau x cik ayit aku suh msing2 telan. die bleh la survival camtu...askar...

dah kemas2, nak kuar dari bilik...haaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!
ambik koo....cik ayit aku dah tggu siap2 dgn getah bilik air... rock la uncle ku...
hahahaha....aku dah tau dah ape yg bakal menyusul...
malam tue, masing2 kene tibai dengn getah paip... yelah, main bagai nak rak sampai nak memekak2 dala umah, sape x marah... sepupu aku leh siap main kejar2 ngn cik ayit aku...x nak kene sesah..
gilerr ko...yg penting aku kene skit jer malam tu. kat kaki... tu pon sebb uwan aku dah balik tarawih...mane berani tibai aku...
pengaruh kuat baiii....hahahhaa....

yg pnting, aku x leh lupa..siang tue time aku gulung2 kertas nak jdik peluru kat bawah pokok rambutan, aku tgok sedap je kazen2 aku dok atas pokok makan buah.
budusss....korg x pose ke wehhh?????
kantoi di situ....patut diorg sentiasa bertenaga jer...
hahahhahaah....ciaww~~~

3 comments:

azzam said...

bessst...~!im wanna be kids:'(...hakhk...salam wataniah dan tentera dari diriku untuk dirimu...wkakakka....

lanz_evo7 said...

zaman kicik2 memang best giler..
"pewira..jgn la kekanda bimbang utk pergi berjuang"..lagu utk geng2 askar.

hasfyeirah said...

wakakah....padan muka...2la lenkali men simple2 sdh...heeheh