04 December 2010

cuba untuk tidak salah guna sayang anda pada saya.

especially antara aku dan dia...

tak salah nak sayang kat seseorang, tapi org kata nak tunjuk syg tu beragak2 la sikit. jgn la smpai ko nak ubah orang tu smpai dah x jadik diri dia sendiri. terpaksa berlakon untuk puaskan hati ko. kau gembira tgok dia jdik mcm yg ko nak, tapi ko x tau dia makn hati ke...sedih ke..ape ke...yg pntg hati ko je kan? hati dia tu tolak tepi??? baik ko bercinta ngn patung je mcm tu.

aku x leh nak paham, kenapa kalau kita x mampu ikot kemahuan partner kita terus dia cas x serasi....degil la...suke buat hal la...sedangkn ko mtk die buat bende yang x sepatutnya. n keinginan yg ko nyatakan tu cuma berpihak kepada kepuasan hati ko sorg je...mcm mane mber tu x reject kemahuan ko?? mana pegi cara ko berfikir yg sepatutnya..senang cite mane ko letak kepala otak ko la..di kepala atau lutut??? please la...faham la skit konsep give and take  dan win win situation.

then...tntg ego lelaki lagi. kenape ko x leh nak trima tunjuk ajar atau pendapat seorang wanita yang menyayangi ko?? lain la die bagi ko ajaran sesat mmg patut kau tarbiah die kat sek pondok. ni punye baik die susun ayat, ckp lemah lmbut tpi ko x leh trima gak kan?? sebb kau kata mcm mane ko nak leader family kalau partner ko yg tunjuk ajar. mcm tu kan??? please la....jgn fikir bende2 yg kolot mcm tu... reti2 la sikit bezakan pmpuan yg nak kontrol ko dgn ppuan yg syg kat kau.

untk kekasih hati aku sekrg, kenape aku jenis yg x boleh nak duduk diam, suke buat aktiviti lasak2 ni, sebb ni diri aku sendiri. n aku pikir bila aku dah kawin x kan ada dah pluang aku nak puaskan hati aku sendiri...x kan ada dah bende2 yg aku suke n minat boleh aku buat..so...baik aku buat sekarang. jgn pikir aku nak rosakkan badan aku. aku ade lagi akal fikiran untuk jaga diri sendiri.

semoga ada yang memahami....aku dah x mampu nak bagi dia faham...dah mcm aku yg paksa dia paham aku. biar dia cuba fahami aku sendiri. itulah susahnya bila aku dah mula sygkan seorang lelaki. bnyk perkara aku ketepikan terutama hati aku sendiri, tapi dia tetap tak nampak....

3 comments:

GAFARO a.k.a. agentno9 said...

err....leha mamat tu baca tak blog ko ni?

Kensi Ell Byle said...

ntah. x kot. ntah laaaaaaaaaaaaaaaaaa....aku x tau nak lepas cmne. x yah bgthu die la. nape??

cryclown said...

hehhe..
puaskan diri sndiri dulu..sbb dia blum tentu sentiasa ada:)