14 February 2011

Valentine...Lt Adnan Saidi dan Maulidur Rasul.

14th Febuary 2011.

  • orang sibuk bercakap tentg valentine. sejenis sambutan utk org bukn Islam la bagi yg bercinta n berkapel mcm  org gila. ( eh..mcm aku x bercinta lak kan??). tapi aku ade sivik sikit...iaitu x teringin lgsung nak amik tau pasal valentine ni..lain lah kalau valentino rossi ye dok???
  • harus diingat bahawa secara terang-terangan dah menyatakan bahawa adalah salah disisi agama Islam utk menymbut Hari Valentie, konon2 nye hari kasih-sayang. Ahhhhh....x kan nak tunggu hari valenting baru nak tunjuk kasih syg?? kalau mcm tu lari la laki kau....dan fleksiblenya Islam ni ialah tiada waktu tertentu untuk menzahirkan kasih syg dan juga tidak terhad pada org tertentu. kat family pon bleh...kapel kau bleh...kawan2 kau bleh..kek musuh kau pon bleh...bagus kan?? ok, enough for valentine.
  • next, sifat patriotik sekalian. soalan mudah aku pada korg semua..siapa kenal Lt Adnan Saidi?? soalan senang, pendek, ringkas dan tepat..tapi tak semua umat2 kat Malaysia ni boleh jawab.
  • nak tau tntg beliau, boleh lah anda2 semua meng'klik' pautan ni.dari sudut pandangan rawrites, from habitan news, and wikipedia.
  • cukuplah kita mengingati sumbangan dan pengorbanan arwah semasa era perang dunia ke-2 dalam mempertahankan tanah melayu dari serangan dan jajahan orang-orang Jepun.
  • dan pada 14th Febuari ini ialah merupakan hari beliau memimpin pasukan beliau untuk berjuang hingga ke titisan darah terakhir. Surah al-fatihah untuk beliau adalah hadiah kelahiran beliau yang palg bermakna disaat ini.

15th Febuari 2011.
  • Salam maulidur rasul...
  • esok cuti kan? mak aku pesan jgn nak merayap sgt..bawak2 la selawat keatas Rasulallah s.a.w junjungan kita umat Islam...

اللهم صل على سيدنا محمد بعدد من صلى عليه وصل على سيدنا محمد بعدد من لم يصل عليه وصل على سيدنا محمد كما تحب ان يصلى عليه وصل على سيدنا محمد كما امرت ان يصلى عليه

"Ya Allaah, kurniakanlah selawat ke atas junjungan Nabi Muhammad صلى الله عليه وسلم sebanyak bilangan orang yang berselawat kepadanya dan tambahkanlah selawat untuk junjungan Nabi Muhammad صلى الله عليه وسلم sebanyak bilangan orang yang tidak berselawat kepadanya dan tambahkanlah selawat kepada junjungan Nabi Muhammad صلى الله عليه وسلم sebagaimana Engkau suka dibacakan selawat untuknya dan tambahkanlah selawat untuk junjungan Nabi Muhammad صلى الله عليه وسلم sebagaimana yang telah Engkau perintahkan"



5 comments:

GAFARO a.k.a. agentno9 said...

leha rambut aku kalu aku tak potong macam valentino rossi...

cute kan...

L.e.y.h.a said...

istghfar aku dengar statement kau ni...

GAFARO a.k.a. agentno9 said...

orang fit always cute...

MAPPIAU said...

vavava insap akak dik :P hikhikhik

salam maulidur rasul leyha :)

L.e.y.h.a said...

kak...treadmark akak yg vavava tu dah mcm dlm citer rajnikath la. keh3