05 February 2011

balik kpg..otometik den pon jdik budak kpg.

den balik pilah rini. balik hari pasal ado kenduri 2 pupu den kawin. ni siap2 pakai baju kurung ni dari umah klang...smpai umah uwan den, baru pukul 11 lebih..cm biaso..kain den angkek smpai kek lutut. kemuncup banyak oiiii...........jenuh den nak membuang ei kang.

awal lagi tu pukul 11 lbih x kan nak poei kenduri dah yo x? pengantin pon x siap2 laei... kesudah ei, pak lang den pon smpai, trus poei ngait buah gelugur dulu kek hulu. dongan baju kurung..dongan bermekap2 bagai...kain ntah mcm mano, tudung pon ntah mcm mano..poluh2 gak la ckit..osah kpg ei la den kan?? hbih tu trus selmbor badak poei makan kenduri. ah x po..kenduri sedaro den jo yo x...

blik2 kenduri pon..x la konyang2, smbung makan cendol kek pilah tu. tu nasib la rojak dah hbih..smbil2 tu gosip2 samo pkcik2 den. osah kedarah bonar kan...?? tu nsib jugak jalan blkng kpg den tu dah bosomak. kot tak...den dah tojun sungai blakang tu.

tpi yg plig den teraso sekali...den rindu kek arwah uwan den...itulah antara sobab2 den lagi ligat balik pilah dari blik klang...pasal den rapt bonar ngn uwan den...alfatihah.

5 comments:

Suriati Suhaimi said...

cendol pilah..bestnye..
lamo den xmkn...=(

L.e.y.h.a said...

blik la kpg halaman..kompom kau dapek makn punyo..ahaha

MAPPIAU said...

uuiii ganeh eh kau daro siap nak terjun tiruk sungai tuh, hahaha, eh eh eden pun dah lamo tak menkedarah cendol pilah ngan rojak sodappppp tuh hahahaha :P

MAPPIAU said...

al-fatihah juga untuk uwan ko.

L.e.y.h.a said...

nak buek cmno kak...adik beradik sumo laki...sepupu sepapat 80% pon laki...tu pasal perngai cm jantan ckit...dari kecik dah biase lasak..smpai la kebesar. hahahaha..

emm..tq.=)