04 July 2010

kehendak diri dan hal2 dunia.


salam. ahaksz. weekend aku kali ni dipenuhi dengan masa2 tidur je. x de gaya langsung kan??? standart la..assgment pon x da..pkwe2 pon ntah mane terabur nye..tido n ngadap pesbuk je la. nak ngadap buku kang, koma pulak...hehhehee...

ohhooo...sebelum itu, aku nak ucapkan tahniah kepada team anak2 pasca merdeka ini sebb aktiviti luar mereka dapat msuk dlm majalah PERAJURIT. yee...majalah ketenteraan yg aku dok hadap selalu tu. ingt muke aku dok layan majalah urtv..mangga...manggis tu ke??? x de pekdah nye... tahniah..tahniah...tahniah...penerapan semangat patriotik tu sangat penting pada masa kini.

cerita tentg belajar pula, dah semnggu sem baru stat. tapi mood nak blaja tu x de lagi. ntah mane terbangnya...dok dlm kelas berangan. eh??? x berangan pon....cuma kepala otak dok pikir bende lain. biasa la...kepala otak anak yg menjadi harapan keluarga kononnye..mcm2 bende nak pikir. ekekekkee.....poyo sungguh.

ptg tadi berborak sekejap dengan salah seorang pilot TUDM. sorry la...can't mention his name. bahayo. hahahah... dia cerita cita2 asal nak jadik engineer. but, atas nsihat parents, dia msuk TUDM. and right now...he succesfully being a pilot! tu dia aihhh....pilihan ibu bapa terbaik kan? so....itu secara x sengaja terkena balik kat aku. sebb secara jujurnya..being a teacher is not my choice. pilihan my parents la kan...

so, nak x nak, i just go through with all of this..but, at the same time, aku akan tetap cari peluang untuk capai impian tersebut. biar balancing antara kehendak ibu bapa, and kehendak diri sendiri. yg penting, aku x nak kahwin awal...tu je... sebb, adalah sgt2 susah untuk cari bakal suami yang memahami and menyokong minat kita. korg bleh pikir la...ade ke mane2 suami rela wife diorg convert dari cikgu ke pegawai tentera?? mampus x da bai....so, sila doakan yang terbaik untuk aku , ok!

next - cukuplah ni merepek ni. tapi bukan merepek kosong. merepek yg bermakna. ohh, esok dah isnin. kelas lagi...hahahha...bye..bye..

2 comments:

Siti Nur Aminah said...

hnsem x dia??kawan yg jd pilot tu

Kensi Ell Byle said...

hensem..hensem...nsib aku x tergoda. hahha