03 August 2009

drebar teksi yang dah TUA tapi BANGANG gilerr...

salam...

maaf la anda2 semua...
tajuk entri kali ni mmg agak x sopan...
tapi tu la menunjukkan kemarahan aku terhadap pemandu2 teksi zaman sekarang...
mmg bukan semua...tapi segelintir dari mereka yg buat perngai cam org x bertamadun!!!
kenapa aku marah sngat???

let me tell u all...
jumaat lepas...aku rush nak pegi jpj bandar permaisuri...
rush la...takot bapak aku dah smpai hostel lak kang nak angkut aku balik umah...
i dah dapt teksi...nampak muke drebar baikk jer...
ala2 driver berhemah kunonnyerr...
tapi bersepah kesalahan dari kecik ke besar...
senang aku senaraikan jerr...
korng leh bace n buat penilaian sendiri kan???


1. x pakai bju kemeja putih...yyg buat ala2 uniform drebar teksi tue...

2. x pkai tali pinggang keselamatan...( tapi dlm kete bertampal2 suh penumpang pkai...bodoh! )

3. ade road block polis x smpai 100 meter lpas amik aku...time tue baru thegeh2 sarung baju ala2 koboi...n pkai tali pinggang... nsib baik bukn bapak aku yg jage time tuee...

4. drebar ni aku agak dah kayer benar kott... tengah drive boleh plak kuar duit RM50 berkepuk2 pastu kire duit kat stereng kete! weh...jutawan pon x buat camtu la...org kpg aku kate sakai bukit org2 camtu....kene rompak je kang x ke sia2 hidup...
mcam pandai..tapi x reti gune otak..pkaimgak oatak udang ei tue...

5. gune hp time drive. aishhh...aku agak, budak keck pon tau x leh gune hp time drive.. dah la hp smpai 2-3 bijik...earphone berselirat... tension2...

6. bawak slow nak mampus tapi msuk line kanan...x ke menyusahkan org lain tuee...???
bjak ke x pandai pkcik tu??


kesimpulannyerr :-

korg bleh pikir sendiri la kalo korg jumper drebar teksi camtu lagaknyerr...ingat undang2 msia ni
family die punyerrr agak nyErr...stupid dam dam dam~~~

No comments: