03 June 2010

Pesta Konvokesyen IPTEKNIK.








3 hari je event ni ada. gua dah ckp awal2, ni adelah percubaan pertama institut gue buat pesta konvo. sebb sebelum ni cikgu-cikgi berkonvo mengikut zon. dan kalau area2 KL punye IPG dah tentu berkonvo di Putrajaya.

aku salute same pensyarah Jabatan Perdagangan yg berhempas pulas mengatur tapak niaga x kira sama ada dari luar dan dari maktab sekali. oh..yg aku maksudkan disini..bukaan gerai2 lah...memanglah nak dibandingkan kemeriahan dengan universiti2 lain, memg kalah la...sebb institut kami x besar mana....tu mmg aku ckp awal2 la...

cuma....ade jugak la beberapa perkara yg patut pihak pengurusan pandang dengn lebih serius.

student outsider haram susah nak nmpak muka. ade segelintir...tapi tu yg terlibat urusetia la. balik2 yang perabih duit tu budak2 hostelite la...termasuk la aku sendiri.

kurang promosi!! yeeaaa...ni lagi 1 hal besar. gua carik2 jugak...sape la AJK promosi untuk event kali ni. nak taji cukup2. promote la betul2 pasal event ni..... aku buakn pikir ape. pikir kesian kat peniaga2 yg datang dari luar. berapa nak bayar sewa tapak lagi...kos jualan lagi... ade yg x balik modal pon ada. aku tau la...sebb aku pegi survey satu-satu kedai yg dtg dari luar. kebanyakan bagi reaksi negatif jugak la. yg jualan pensyarah komfom2 laku punya...

ade pameran kat situ. dari JKJR, POLIS, AADK dan BOMBA...tapi pling menarik BOMBA la...ade demonstrasi...tpi dlm kepala otak aku lpas ni, aku nak mintak tmbah pameran. mcm biasa la...TENTERA. lagi satu cabang pertahanan yg org x pandang sangt. bengang dowh... aku duty perbarisan hormat pengarah pagi tadi pon, ade yg selambar langgar2. setan betol..x nampak ape org tgh kene pacak tunggu pengarah smpai. dah tu siap tnya itu ini...ingt kaunter pertanyaan ke. and nak cas muka kami serius memanjang. bodo ni...celah mane org tgh duty nak senyum2. lempang kang.

3 hari berturut2, aku mesti wajib pegi tmpat pameran. my feveret la tgok bende2 mcm tu. then i meet ASP Rajan, my father's friend. ohooo...nice to meet u sir...

oh yer...tntg aktiviti yg dijalankan, memg mendapat smbutan hangat ialah live band ngn karaoke. lpas tu aktiviti dari budak sekolah...okeh, yg tu gua salute. bagus punye program. okeh...last but not least, sila cuci mata anda dengan gmbar2 yg terbabit. sebenarnye...lu org kene tgok dulu gmbar kat atas tu baru bace entri ni. penat aku nak adjust gmbr letak bawah entri ni. hahaha....

No comments: